Thursday, May 14, 2009

the truth about living

"If everyone cared and nobody cried
If everyone loved and nobody lied
If everyone shared and swallowed their pride
Then we'd see the day when nobody died"
...
everyone need someone to rely on when she's in hard time..
memerlukan,diperlukan,semua org pon ada rasa yg sama..tapi kenapa perlu ada yg hanya fikirkan tentang hati sendiri?..hanya berharap untuk ditenangkan tanpa terlintas rasa untuk menenangkan yg lain..menggunakan org lain untuk mengisi kekosongan,tak sedar org lain rasa diri dipergunakan..
kita semua tak pernah sedar apa yg kita lakukan,hanya asyik memerhati kesalahan org lain,layak ke kita nak menuding jari sedangkan kita sendiri tak pernah ikhlas dengan pendirian diri?....
terlampau banyak memberi,salahkah sekali sekala terasa ingin jadi penerima?..
seseorang yg dtg dengan cara yg berbeza,mendengar dan memahami walau tanpa kata..bukan susah untuk menyelami,kalau kita ikhlas menghayati..
why u have to be so heartless?..kita menjaga hati org,dan hati kita dgn sendiri akan terjaga,,itu mungkin falsafah dulu..sekarang rasa menghargai dah mula dilupakan..bila jumpa yg lebih baik,yg lain ditolak tepi..itulah lumrah ...
dont take it for granted,there's a time u will feel the same way..exactly the same way like u did to other people...
indah bila jauh,,seharusnya lebih bermakna bila ada dpn mata..tapi sebenarnya semuanya hanya lakonan yg dicipta...
memaafkan dan dimaafkan,..mengharap dan diharapkan..semua itu jadi punca kekuatan....
masih berdiri,memerhati dan memahami..walau perlu bertahan sendiri.....
smile !!!

1 comment:

nurul_atiqah said...

peh... so deep... ble bce ni, aku mle mngenangkn aku... sikap n perangai aku y aku sndri xfham...
slah aku ke ble aku b'fkir negatif? harus ke aku b'muke tebal...